Wczoraj pisaliśmy o zamówieniu Przewozów Regionalnych na sześć nowych pociągów spalinowych. Według specyfikacji zamówienia, pojazdy będą bogato wyposażone. Pociągi po spłacie ostatniej raty leasingowej przez PR staną się własnością tej spółki.
Spółka Przewozy Regionalne ogłosiła przetarg na dostawę w formie leasingu czterech dwuczłonowych i dwóch jednoczłonowych składów spalinowych. To pierwsze od lat zamówienie spółki, które dotyczy dostaw nowego, a nie używanego taboru. Oprócz dostarczenia sześciu pociągów, na wykonawcy będzie spoczywać uzyskanie i przekazanie zamawiającemu bezterminowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji dla każdego typu pojazdu, przeprowadzenie szkoleń pracowników Przewozów Regionalnych, oraz utrzymywanie pojazdów przez okres 3 lat.
Warunki doświadczenia konieczne do udziału w przetargu nie są wygórowane – wykonawcy muszą udowodnić, że w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyli co jeden lub więcej spalinowych zespołów trakcyjnych o łącznej wartości 12 mln złotych brutto. Terminy dostawy pociągów spalinowych będą krótkie. Wynoszą 5 i 6 miesięcy dla pojazdów jednoczłonowych, oraz 8 i 9 miesięcy dla dwuczłonowych. Jedynym kryterium przetargu jest cena.
Będą mogły ciągnąć wagony
Maksymalna prędkość pociągów ma wynosić 120 km/h. Mają być przystosowane do temperatury otoczenia -30 °C. Układ osi wymagany dla pociągów jednoczłonowych to B’ 2’, a dla dwuczłonowych B’ 2’B’ lub B'2' + 2B” lub B'1+1B'. Dopuszczalny nacisk na tor to 180kN. Konstrukcja wszystkich oferowanych pojazdów musi umożliwiać połączenie ich w trakcji wielokrotnej (do 3 pociągów), oraz możliwość do ciągnięcia 1 wagonu pasażerskiego o masie brutto do 45t.
Okresy międzyprzeglądowe dla kolejnych poziomów otrzymania mają wynosić odpowiednio 1 tydzień, 2 miesięce, 2 lata, 9 lat i 18 lat. Współczynnik gotowości technicznej pojazdu ma wynosić min. 0,94.
Gniazdka i informacja LCD…
Minimalna liczba stałych miejsc siedzących to 50 osób na człon. Tyle samo pasażerów ma zmieścić się na miejscach stojących. W każdym pociągu muszą znaleźć się 2 miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich, oraz 4 miejsca dla rowerów na człon. Podłoga musi być obniżona w co najmniej 40-proc. długości przedziału pasażerskiego. W każdym pociągu znajdzie się modułowa kabina WC z systemem zamkniętym, oraz jedna para drzwi na stronę.
Pomieszczenia pasażerskie będą bezprzedziałowe, o standardzie 2 klasy. Pomiędzy siedzeniami znajdą się gniazda 230V do zasilania laptopów w ilości jednego gniazda na dwa sąsiednie siedzenia. Każdy pojazd będzie w całości klimatyzowany. Krawędzie stopni i uskoków podłogi w ciągach komunikacyjnych mają być oznaczone liniami świetlnymi LED. W środku znajdzie się kilka 21-calowych monitorów informacji pasażerskiej (LCD).
…a do tego strefy dla rodzin z dziećmu i wifi
Minimum 4 miejsca będą przeznaczone dla pasażerów z małymi dziećmi. Zostaną ulokowane w pobliżu miejsca na wózek i toalety. Mają mieć wyróżniającą się, przyjazną dla dzieci aranżację strefy wnętrza i rolety przeciwsłoneczne w oknach. Pojazdy będą wyposażone w monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, a tablice kierunkowe mają zostać wykonane w technologii LED (podobnie jak oświetlenie końca pojazdu). Na dachach pociągów znajdą się odbiorniki GSM, co pozwoli pasażerom uzyskać dostęp do Internetu przez sieć wi-fi. W pociągu będzie też automat do sprzedaży biletów.
Pasażerowie którego województwa będą mieli przyjemność jeździć nowymi pociągami spalinowymi Przewozów Regionalnych? Nie wiadomo - Trasy będą przydzielone po dostawie pociągów - ucina Julia Wolska z Biura Sprzedaży i Komunikacji Marketingowej spółki Przewozy Regionalne.